tisdag 10 november 2009

Tiden bara går och går...

Hoppsan, då hade det gått nästan två veckor igen, SORRY! Det har varit mycket den senaste tiden. Förra veckan började vi här hemma med lite illamående som slutade i att jag spydde i tisdags morse. Då ska det tilläggas att jag aldrig är sjuk eller spyr. Så Roine fick komma hem från jobbet. Det dröjde inte så lång tid innan han satt på toaletten och där blev det ett väldigt regelbundet besök fram till i fredags. Som tur var klarade Hilma sig hel och hållet och jag med med ett litet undantag. Man mår inte direkt toppen efter att ha spytt, så i onsdags var lite si och så... Men vad gör jag!? Jo, jag sätter mig på en buss tillsammans med mamma och 50 andra klockan 5.00 på morgonen och åker till Ullared. Bussresan ner var inte ett dygg rolig, hade inte så mycket mer än lite vit färg i ansiktet. Det blev bättre under dagen och jag fick en del saker inhandlade. Främst julklappar till Hilma och Wille, men också lite födelsedagspresenter till Wille och Tyra. Skönt! Så nu ska jag bara handla lite kläder till Hilma, sen är hennes julklappar klara=).

Jobbade hela helgen, men hann med en liten födelsedagsmiddag med Kristin, Andreas, Daniel och Veronika. Mycket trevligt!
Igår var det dags för ännu mer firande av mig, så släkten var här på lite fika. Fick mycket fint av alla snälla människor. Dels lite pengar, kläder, smycken, duntäcke, uppläggningsfat, underkläder, ljuslykta och mycket annat fint. Alltid roligt att fylla år, för er som inte vet så älskar Camilla paket=).

Idag har Wille och Kristin varit här på fm och lekt, pratat och fikat lite=). Sen vid 16 möttes vi i badhuset. Eftersom Roine stänger idag passade det jättebra, så dagen med Hilma gick lite fortare. Jag var rädd att hennes humör från gårdagen skulle hålla i sig även idag, men som tur var gjorde det inte det. Jag säger bara att hon inte var rolig att ha med att göra!
Läggning idag gick som vanligt, hon gick upp ca 7 gånger innan hon tillslut gav upp och somnade gott. Vi får se hur länge det håller i sig!

Just nu sitter jag och tittar på Äntligen Hemma under tiden jag bloggar. Utbyggnaden som dom håller på med är precis sådan som vi verkligen skulle behöva här hemma. Vi har pratat med en byggare och fått en liten offert på det....si så där 300 000kr. Så det får vänta...eller aldrig bli av. Det dom gör på Tvn är ett litet mindre projekt än vad vi tänkt...

Nog för den här gången!

3 kommentarer:

krillan sa...

Yes she is back!=)Har saknat när du inte skrivit något..men nu vet jag att du kommer skriva typ 2 gånger om dagen, haha. Tack för igår underbar Millan. Puss från oss

Veronika sa...

Vaddå utbyggning, erat hus är ju typ 3000 kvadrat ju:)Tack för i lördags förrsten, både jag och daniel hade sååå trevligt. Puss

Camilla sa...

Haha, skulle behöva en lite större hall och en tvättstuga. Det skulle inte sitta helt fel=)