måndag 22 juni 2009

Hilmas födelsedag uppskjuten...

Igår var det Hilmas 2 års dag, men den firades i soffan och sängen för hennes del. Hon sov hela dagen, hon var vaken ca 5 timmar på hela dagen. Ett besök på akuten hann vi med, där konstaterade dom det vi redan visste att hon hade öroninflammation. Läkaren tyckte att jag var en väldigt påläst mamma för att det bara var mitt första barn=).


Lite paket kan man inte vara för sjuk för att öppna. Det tog sin tid, men det bästa för gårdagen vara en film... de andra paken var inte så intressanta!
-
Idag har vi varit en sväng i stan och hämtat penicillinet. Trodde jag skulle få slåss med henne ikväll när det skulle i, men efter sin 2 års dag så verkar all medicin gå ner utan kamp. Nässprayen, alvedonet och nu penicillinet, hon har blivit mammas stora och förståndiga tjej=). Hon svarar bara "nu...så", sötnos!
-
Som ni kanske förstod så fick vi ställa in hennes födelsedag och den får firas på lördag istället, det är full rulle den här veckan. Jobbar nu imorgon och halvdag på onsdag och sen åker Geir, Veronica, Roine och jag ner till Göteborg och sover på hotell och har det bra. Kommer hem på fredag kväll och sen jobbar jag helgen. Så kalaset får bli efter jobbet på lördag. Det ser ut att kunna bli fint väder även då, så då blir det kalas på altanen, skönt!
-
Nu ska jag hänga lite tvätt, underbart att det är sommar ute. Det är nog aldrig så roligt att hänga tvätten då...=)

Inga kommentarer: