fredag 5 juni 2009

Ensam kväll...

Imorgon är det dags för ännu ett bröllop och sommarens sista. Ska bli jätteroligt, känner mig lite stressad över det bara. För det första ska jag jobba ett par timmar, sen till frissan, hem och fixa mig och käka lunch och sedan iväg till Geir och Veronica för en liten träff, innan vi far iväg till kyrkan.
Roine åkte till festlokalen vid 17 och sen ska bestman och marsalkar sova över hos Ingrid och Janne, så honom ser jag inte förän han går in i sin smoking i kyrkan imorgon. Typ som att vi ska gifta oss=). Så jag och Hilma har varit själva ikväll. Så ikväll har vi festat till det lite, en festis och en liten skål med chips och mys i soffan. En väldigt lycklig Hilma var det iallafall. Sen "festade" jag till det med sushi och ett bad. Vilken fest!

Nu har vi klarat av Hilmas första inskolningsvecka på dagis. (Jag vet att det heter förskolan, men Hilma säger dagis, så här hemma heter det dagis.) Det har gått rikigt bra och dom sa att det kändes som om hon vait där hela tiden. Idag hade hon inte brytt sig om Roine över huvudtaget. Först hade hon lekt med bilar med en kille och sedan med en tjej i dockvrån, jättelänge. Jag trodde först att hon skulle kolla in alla barnen... men hon går rätt in och rycker åt sig en leksak och börjar leka.
Jag var med igår och vi var i skogen hela den tiden, kul att stå och titta på henne vad hon gör och säger till alla. Igår envisades hon om att berätta för alla barnen att "Offa obbar", det roligaste var när hon upprepat sig fem-sex gånger för en tjej och till slut säger tjejen "Jag förstår inte var du säger, vad är Offa?!". (Ni som inte förstod det heller så betyder det "morfar jobbar".)
Dom tyckte hon pratade väldigt bra, så då är det lättare för andra äldre barn att leka med henne.
Så det kommer nog gå hur bra som helst sen när hon börjar på rikigt, hon verkar stortrivas!

Nu är det dags för att måla naglarna...viktigt!

Inga kommentarer: