torsdag 9 april 2009

Snart är det dags...

Väntar på att få åka till jobbet. Tyvärr jobbar jag bara 6h idag...idiot, tänker ni säkert, var nöjd över det! Men nu är det ju så här att jag inte är som alla andra, jag älskar att jobba när det är mycket folk och storhelger.
Ni som inte tycker om mycket folk, ska inte besöka ICA Kvantum idag. För alla i Katrineholms Kommun har just idag bestämt att det ska inhandlas en massa påskmat till helgen. Så ett litet tips är att hålla dig hemma om du vill ha det tyst och lugnt runt omkring dig. Fast jag ser förstås dig hellre på Kvantum=).
Fast det är alltid lika skönt att gå hem efter en sådan här dag, det känns i huvudet att det har varit full rulle.
Att ljudet av lite papperspåsar i kassan kan vara så högt, ni skulle stanna upp och lyssna!

Imorgon är både Roine och jag lediga, eller lediga är vi inte på ett bra tag, eftersom våra två garage byggare jobbar sin sista dag idag. Sen återstår det att färdigställa en hel del av det. Se om det mesta hinner bli klart till nästa helg...Roine ska bara jobba en dag nästa vecka. Hoppas att dom (Roines pappa innefattar ordet dom) hinner med ett besök på tippen också, så vi får lite mera gräsmatta och lite mindre farliga spikar (för Hilma alltså).
Imorgon kväll kommer Fia, Jimmy och Niclas hit på middag, mamma och pappa är bortbjudna så vi får klara oss utan dom. Påskmat?! Inte direkt, det blir trerätters middag istället, någon meny avslöjar jag inte här, eftersom båda Fia och Niclas är trogna läsare av denna blogg=).

Nu ska jag gå ut och hälsa på den ena halvan av dom, Roines pappa, som står ute och målar det sista av de 700 meterna panel.

Jaha, Glad Påsk på er då!

Inga kommentarer: