lördag 4 april 2009

Lördag, ledig & de är soool ute=)

Vilket härligt väder, så här kan det alltid få vara på våra lediga helger. Denna helg var vi hel lediga och dessutom hade vi inget speciellt inplanerat än allt som måste göras=). Vi kollade efter i kalendern igår och såg att det finns en helg till som vi är hel lediga fram till semestern, det är 15-16 maj.

Hilma fick lov ifrån tant doktor att slippa penicillinet, eftersom hon bara spydde upp det fanns det ingen anledning till att tvinga i henne det. Skönt, tycker vi. Var man över 2 år så gav dom inget penicillin mot öroninflammation till barn, bara om man var under 2 år. Det är ju bara 2 månader tills dess så vi skulle prova utan. Hon har ingen feber alls nu, men skulle hon få tillbaka den skulle vi höra av oss. Hennes matlust är fortfarande inte på långa vägar tillbaka, men det går framåt. Man är glad så länge hon dricker och det gör hon.

Idag har vi inte fått så mycket gjort, inte jag iallafall. Roine har börjat måla dom 700 meterna panel till garaget, som ska målas klart så fort som möjligt. Han fick hjälp av sin pappa, så nu är en tredje del målat. Resten får vänta tills nästa vecka.
Jag började dagen med ett besök till Lager 157 med min bror, för att äntligen byta jeansen som Roine fick av mig i födelsedagspresent. Det var visst en storlek för lite... Blev inget annat inhandlat än en slips till Roine och byte av jeansen då.
Sen tog Hilma och jag en promenad. Jag hade tänkt att vi skulle gå till skogen och titta om vi hittade något påskris, men jag ångrade mig. Så vi gick till lekparken istället. Det får bli ett skogsbesök imorgon eller på tisdag istället. Självklart från en björk som vi känner=).


Hilma i lekparken
Nu ska jag kanske hjälpa till med det sista till maten, jag började men Roine tog över=). Sitter här med ett glas vin och bloggar, det är verkligen inte varje dag jag gör det. Vill lära mig att tycka om det. Det ligger fortfarande på betyget 3/5, om 5 är "Tycker om vin".

Inga kommentarer: