fredag 10 april 2009

Hantverkaren Camilla

Just nu sitter jag ute på trappen och bloggar, vilken skön känsla. Har varit ute sedan jag gick upp i morse, förutom när jag åt frukost och lunch förstås. Håll i hatten nu...jag har till och med varit med och snickrat på garaget, helt frivilligt. De ni! Jag upptäckte dock att snickare måste vara rätt så starka människor, eftersom jag fick mega ont i armen rätt så fort. Eller om det är jag som är svag. Med lite små pauser och vips så var ena kortsidan färdig spikad. Fast jag lyckades få en blåsa på ena fingret, hur den hamnade på vänster handen vet jag inte, eftersom jag spikade med högern!?

Annars idag har vi hunnit med att tvätta min bil, klippt ett sjuhelsike stort päronträd som fäller dom minsta och jävligaste pärona på jorden. Minst en miljon päron blev det förra sommaren. Så nu är trädet väldigt mycket grenar fattigare, men inte syns det. Så nästa år blir det ännu mera frisering...Roine hoppas dock på att trädet ska dö av hans klippning så att han kan kapaträdet vid marken. Då har vi snart inget träd kvar på tomten. Det ska säkert ställas dit en lekstuga och en gungställning inom en snar framtid ändå.

Nu ska jag gå och se om jag ska hjälpa till med något mera på garaget eller så kanske jag sitter kvar här i solen ett tag till. Snart är det dags att fixa med maten till våra gäster ikväll. Sen var den här lediga dagen avklarad. Sen får vi vänta tills nästa söndag igen...med undantag på onsdag när mamma och jag far till Ullared och shoppar loss=).

Inga kommentarer: