söndag 14 december 2014

Vår dag!

Idag har vi verkligen fixat inför jul. Vi har INGA lediga dagar kvar tillsammans innan julafton, så är det att jobba inom handeln. Jag har haft så i hela mitt vuxna liv, närmare bestämt så är det 14:e året, med undantag för de föräldralediga åren över jul. Jag gillar verkligen att jobba veckan/dagarna innan jul, det är så man får julstämning:). Sen ska vi hinna med en avslutning på friidrotten och en julfest med Hilmas klass den här veckan också. Så det gäller att planera dagarna noga. 
Men idag har vi bockat av mycket på listan. Köpt några julklappar, inte många kvar nu. Varit och storhandlat (ännu en gång blivit påmind om varför jag inte väljer att åka och handla med alla tre barnen samtidigt...). Bakat biskvier och gjort lite mer julgodis, vit ischoklad med smak av citron och mjölkchoklad fudge. Jag gillar inte alls vanlig ischoklad, men den här är farligt god! 
Till sist har barnen bakat pepparkakor och ikväll när barnen lagt sig tänkte vi fortsätta slå in lite julklappar. Jag är ledig i två dagar nu innan jul, sen ska över 20 personer fira jul hos oss på onsdag, så mycket ska hinnas med innan dess!!
Det var inte meningen att det här skulle bli ett skryt-inlägg...men det var vår dag iaf;). 

Inga kommentarer: