lördag 8 oktober 2011

Jag och barnen

Det blir inte många inlägg nu för tiden, finns ingen tid och lusten är inte alltid med mig heller. Jag har funderat på om jag ska lägga ner bloggen, men jag tror att jag kommer igång snart. Jag har så mycket jag vill skriva om,  men som jag inte kan, men snart så kan jag informera er och då kommer det många flera inlägg än vad det gör idag. Så håll ut!

Idag är det Rally SM i Katrineholm och Roine är självklart där och besöker detta evenemang, han har även sålt in en hel del CC till Coop och var tvungen att titta till dom under sin lediga dag,
Så idag började barnen och jag med ett besök på Hoppis och Skuttis, det var Majas första gång och hon trivdes som fisken i vattnet. Lite för liten för att förstå allt, men vissa saker var hon helt med på. Efter det blev det en tur på stan och Hilma fick två tröjor och Maja fick två par leggings, precis vad de behöver och så blev en present inhandlat till veckans födelsedagsbarn. Vi träffade mamma på stan så hon följde med oss och åt lite lunch på Mc Donad´s som jag lovat Hilma. Vi äter aldrig där annars, men idag när jag var själv med båda barnen var det en alldeles lagom och till Hilmas stora lycka. Att de även fick en bok i Happy Meal var bara ett stort plus, de andra sakerna brukar annars mest vara skräp om man frågar mig iaf!

Sen var vi tvungna att stanna till på Maxi så Hilma fick köpa lite godis. Så Maja fick sova middag lite senare än vanligt idag. Så hon sover ännu och Roine verkar inte vara hemma på ett par timmar. Kanske ska man göra något vettigt idag...eller inte!

Inga kommentarer: