lördag 13 augusti 2011

Lördag

Idag har det varit en lugn lördag.

Vi startade den runt 9.00 (jag vaknade 8 och Hilma något tidigare) och åt frukost. Medan Roine klippte gräset och barnen lekte ute, passade jag på att rensa Majas garderob och så förberedde jag lite till klädförsäljningen vid Näventorps kyrkan till nästa vecka. Så nu ligger allt sorterat i olika högar som nu "bara" ska få en lapp med pris och storlek osv på sig. Det tråkiga och jobbiga är kvar alltså!

Jag bakade även jättegoda kokos cupcakes , så för er som gillar kokos är detta ett recept ni måste prova. Jag bytte ut bounty mot CoCo, men det är en smaksak. Hilma bakade även en annan sak som jag ska tipsa er om, tipset är mest till er som har barn (eller kanske inte...). Men detta kommer i ett annat inlägg.

Hilma plockade även fram sin Tingelingdrake som hon fick när hon fyllde, det har inte blivit av tidigare. Fast vi var bara hemma i trädgården så det gick inte så jättebra, men hon var lika nöjd ändå. Så imorgon har vi lovat henne att gå ner till fotbollsplanen så hon får flyga med sin drake där istället.





Även Roine var tvungen att testa att flyga med draken.

Inga kommentarer: