tisdag 12 oktober 2010

En bra dag!

Idag är det tisdag (för er som missat det) och då stod det syskonsång på schemat, mysigt. Full fart, Maja hade varken tid eller ro att sitta still utan for runt och tog andras saker och klättrade på personen brevid. Medan Hilma hade mest bekymmer om sitt pyttelilla sår som hon var tvungen att visa Isac minst 3 ggr (som dessutom är över en vecka gammalt och nästan helt borta).

Sen fixade vi till Majas byxgarderob lite, börjar bli ont om dom. För några månader sen gick det bra att använda samma byxor flera dagar i rad, men det går inte längre. Jag tycker inte jag gör annat än dammsuger och torkar golven om dagarna, men att vi håller på att renovera hallen gör nog sitt till.
Efter den snabba shoppingrundan så fick Hilma bestämma om det skulle bli ett besök på Kvantum och det ville hon, så vi hann även med det innan vi var hemma och åt lunch. Så Maja sov bara en gång idag och klockan blev halv ett innan hon somnade, men det gick bra ändå. Vi måste ha världens snällaste bebis! Då passade Hilma och jag på att gosa ner oss i våran säng och medan hon tittade på Bolibompa så slumrade jag lite, rikigt skönt och välbehövligt. Tror att det är min förkylning som äntligen är på bättringsvägen som satt sina spår. Så det har varit en bra dag idag!

Hilma ville handla en tidning idag, eller hon tittade på tidningarna i hyllan och önskade sig en. Eftersom jag tyckte hon var så dukig efter rundan på stan och mathandlingen, så var hon värd en tidning.
Så jag måste passa på att tips om en Bamsetidning. Inte den "vanliga" utan det finns en Bamsetidning som är för lite yngre barn mellan 1-4 år och den har större bilder och mindre text, så den är lättare att förstå. Sen kommer den ut varannan månad, så då hinner den gamla bli färdigläst innan nästa kommer. Perfekt och jättebra, tar lagom tid att läsa=).

Inga kommentarer: