söndag 24 januari 2010

En dag i backen!

Nu har vi nyss kommit hem från en dag i backen. För min del betyder det lite frusna fingrar och tår, eftersom man mest står stilla och tittar, man är inte direkt så rörlig. Efter att Hilma stått och tittat en stund på dom andra barnen så skulle hon ha egna skidor. Vi bestämde att grilla lite korv och fika lite, innan vi gick för att hyra skidor till henne.

Väl inne på uthyrningen så gjorde alla pjäxor ont och satt för hårt, farbrorn i uthyrningshuset tog tillslut fram ett par i strl 29 och dom gjorde fortfarande ont(!)...vi bestämde oss för att ta ett par i strl 26 för att prova ute i backen. Efter en kort stund så stod hon på skidorna och sken som en sol. Vi bestämde att det räckte med ca 40 minuter första gången för henne och eftersom hon var lite trött från början ville vi sluta medan det var på topp. Plus att Roine blev svettig av att springa upp och ner med henne i barnbacken. Så det kanske blir en sväng till en till backe nästa helg. Då kan vi prova backen i Vingåker istället, eftersom dom har transportband, så slipper Roine springa så mycket med henne. Se hur min kropp mår om en vecka, men man behöver inte vara borta hela dagen.

Så nu väntar jag på lite varmvatten, så man kan ta ett varmtbad sen. Antar att jag får sällskap av Hilma...
Sen håller vi tummarna att mannen som skickade ett mail om bilen imorse, verkligen är intresserad, så vi får den såld. Sparar rätt mycket pengar på att få den såld, det är bara jag som får åka i den mindre nya bilen vi har på gården... Det är i och för sig bara på dagarna i veckorna om jag ska någonstans, annars har vi Roines tjänstebil. Så jag ska nog stå ut=). Nu är bilen inte såld ännu, så än kan jag åka Vectran!

Nu har jag tinat upp lite och det är dags att packa upp matsäcken och förbereda lite mat.

Inga kommentarer: